Re: Grant for founding new open-access journals

From: <hbosc_at_tours.inra.fr>
Date: Wed, 18 Dec 2002 12:24:20 +0000

    [This is a request from Helene Bosc to provide figures on the current
    number of open-access *peer-reviewed* journals. She says that her
    own estimate accords with mine: about 200 open-access journals out
    of a total of 20,000 toll-access peer-reviewed journals in all. If
    you have more exact data, please post it for all of us. S.H.]

http://dmoz.org/Science/Publications/Journals_and_Magazines/Free_Online_Journals/
http://www.freemedicaljournals.com/
http://www.lcls.lib.il.us/ste/ejournals.htm
http://highwire.stanford.edu/lists/largest.dtl
http://www.ulrichsweb.com/ulrichsweb/

je tombe sur les mêmes chiffres que toi pour les revues en libre accès
(200), dans mon estimation. Environ 150 en biologie/medecine avec 130 sur
PubMed Central . les cinquante autres se répartissent dans les autres
disciplines.
Y a-t'il une liste quelque part? j'ai bien trouvé un site mais il met tout
(je veux seulement les revues avec peer review). J'en aurai besoin pour ma
page web car pour l'instant j'aligne des titres pour exemples mais je ne
peux pas aligner indéfiniment et je préférerais mettre un lien sur un site.

Helene Bosc
Unite Physiologie de la Reproduction
et des Comportements
UMR 6073 INRA-CNRS-Universite de Tours